Commaxx

Van zolderkamer naar wereldspeler; Commaxx (Kerkrade) groeit als kool

Commaxx Group, eigenaar van bekende merken als Lenco, Alecto, Melissa, Gastronoma, Fysic, Nedis, Telestar, Imperial en Revo, is een bedrijf in de ontwikkeling en verkoop van smart choice consumentenelektronica aan nationale en internationale retailers en importeurs. In de landen waar geen verkooporganisatie is gevestigd, vindt de verkoop plaats via lokale distributeurs of rechtstreeks via eigen webshops en marketplaces aan de consument. Het bedrijf zag begin jaren ’90 het levenslicht en inmiddels werken er maar liefst 280 medewerkers, met vestigingen over de hele wereld. De hoofdvestiging is sinds een jaar gelegen in Kerkrade en dat is tevens de thuisbasis voor Ralph Tilli, IT-manager bij Commaxx.

Klantcase Commaxx

“Zo lang ik me kan herinneren werken we al met RICOH”, vertelt Ralph. “Voorheen waren we gevestigd in Nuth en daar heb ik Robert (Accountmanager van Ricoh Document Center Zuid) voor het eerst ontmoet. Omdat we daar uit ons pand groeide, zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe, geschikte vestigingsplek. Dat is uiteindelijk dit nieuwbouwproject geworden, inclusief bedrijfshal van 10.000 m2. Met de overname van Nedis BV eerder dit jaar is zelfs dit nieuwe pand alweer bijna te klein. Zo snel kan het gaan.” Bij zo’n snelgroeiende en dynamische organisatie is ook de automatiseringsvraag aan verandering onderhevig. “Recent hebben we voor Commaxx een volledig nieuw printerpark mogen verzorgen”, vertelt Robert. “We hebben allereerst goed geïnventariseerd wat de vraag is. Met 5 multifunctionele printers en 15 ‘reguliere’ printers ten behoeve van het warehouse, bleek Commaxx het meest effectief en efficiënt te kunnen werken.” Ralph: “We printen uiteraard veel pakbonnen, maar ook bijvoorbeeld handleidingen van producten. Betrouwbaarheid is voor ons heel erg belangrijk, we moeten onze continuïteit in uitlevering kunnen waarborgen. Je hoort wel eens dat bedrijven om die reden reserveprinters hebben staan. Dat hebben wij niet en ook nog nooit nodig gehad. Dat is een goed teken.”

Klantcase Commaxx

“Het gebruik bepaalt welke machines het beste bij een klant passen”, vervolgd Robert. “In het geval van Commaxx bestaat het printwerk voor een groot deel uit pakbonnen van 1 of 2 pagina’s. De eerste afdruksnelheid is dan heel belangrijk en bij de geboden oplossing is die slechts 4,3 seconden. De printers in het magazijn zijn heel compact, maar tegelijkertijd ontzettend betrouwbaar en sterk.”

Naast het printerpark heeft Ricoh Document Center Zuid ook de narrowcasting oplossing geleverd. Zowel in de bedrijfskantine als bij de entree hangen grote zakelijke schermen die ingezet worden om bezoekers welkom te heten en het productportfolio te etaleren. In de kantine wordt het scherm ook voor interne communicatie ingezet. “Een fijne, flexibele manier van communiceren en tevens een echte eyecatcher”, aldus Ralph.

Klantcase Commaxx

Beiden zijn enthousiast over de samenwerking. Robert: “Het is fijn wanneer een klant zelf ook meedenkt en open staat voor adviezen. Samen kom je vaak tot het beste resultaat. Commaxx is een klant die nooit zal tornen aan kwaliteit en dat vinden ook wij als leverancier belangrijk.” Ralph sluit zich daarbij aan: “We spreken dezelfde taal. Ook servicevragen worden snel opgepakt en Robert is altijd goed bereikbaar. Belangrijke ingrediënten voor een prettige en langdurige samenwerking.”

Kijk voor meer informatie over Commaxx op www.commaxxgroup.com.

Wil je meer weten over efficiënter werken en wat Ricoh Document Center Zuid voor jou kan betekenen? Neem gerust contact met ons op. Een van onze specialisten komt graag bij je langs!