Direct Mail productie bij Creative DM Factory

Als specialist in Direct Mail heeft Creative DM Factory in Purmerend een belangrijke stap richting toekomst gezet. ‘Wij willen onze klanten meer bieden op het gebied van kwaliteit, snelheid, duurzaamheid en creativiteit. En niet alleen met full color prints zelf. Het gaat bij DM om de hele keten van database beheer tot en met creatieve afwerking. Op alle onderdelen binnen DM campagnes willen wij ons onderscheiden, want Direct Mail is nog steeds hip & hot’, zegt directeur Gert-Jan ten Klei. Om de volgende stap in Direct Mail te zetten, koos Creative DM Factory onlangs voor een Ricoh Pro VC60000 inkjet productieprinter.

Direct Mail: de kracht van de brievenbus

Direct Mail productie bij Creative DM Factory

Lees de klantcase

‘De vraag of Direct Mail in dit online tijdperk er nog wel toe doet, is wel begrijpelijk’, zegt Gert-Jan ten Klei. ‘De nieuwe generatie marketeers zet vooral online en omnichannel media in om hun doelgroepen te bereiken. Toch ontdekken zij steeds meer dat voor een maximaal bereik, meer nodig is. De kracht van de brievenbus lijkt bij deze generatie naar de achtergrond te zijn verdwenen. Maar we ervaren een kentering. In de zoektocht naar ‘het ei van Columbus’, ontdekken meer en meer young marketing professionals: offline. Dat ei is al lang geleden gelegd en heet: Direct Mail. Het werkt nog steeds, het levert nog steeds conversie op en ja, het is ook nog altijd ‘hip & hot’. Direct Mail leeft en is bij veel omnichannel marketing campagnes een strategische pijler.’

Meer creativiteit

‘Met een fysieke Direct Mail heb je qua creativiteit veel meer mogelijkheden dan welke online campagne dan ook’, zegt Jacqueline ten Klei, verantwoordelijk voor verkoop en marketing. ‘Direct Mail kan veel meer zijn dan een recht-toe-recht-aan brief in een envelop. Er zijn legio voorbeelden van DM-campagnes waar slim gebruikt gemaakt wordt van afwerkingsinnovaties en finishingoplossingen. Denk aan: selfmailers met pop-ups of met geïntegreerde cards of met uitschuifbare delen bijvoorbeeld. Het is ook mogelijk om een selfmailer uit te voeren in een unieke stansvorm of te verrijken met kraslagen of een specifieke geur toe te voegen. Allemaal om extra aandacht te trekken en de zintuigen te prikkelen. Dat kan in online marketingcampagnes niet. Wel kan, door het toevoegen van QR codes in fysieke Direct Mail, interactie met online worden gerealiseerd.’

De volgende stap in Direct Mail

Onlangs werd bij Creative DM Factory een Ricoh Pro VC60000 inkjet productieprinter geïnstalleerd. ‘Die investering hebben wij gedaan om onze klanten de volgende stap in Direct Mail te bieden’, zegt Gert-Jan ten Klei. ‘Door de komst van onze nieuwe aanwinst bieden we nu meer keuze in papiersoorten en verwerken probleemloos offsetpapier – houtvrij en silk – tot 300 grams. Vooral met printproducties op ‘zwaarder’ papier tussen de 170 en 300 grams is ons pallet aan mogelijkheden, om mailingen in full color te personaliseren, enorm verruimd. We gaan verder dan alleen het printen van de NAW gegevens. Ook zijn we in staat om in teksten en met variabele beelden de mailing te verrijken en persoonlijker te maken. Daardoor trekken mailingen meer aandacht. Door te printen op papier met een hoger gramsgewicht hebben we veel meer mogelijkheden om de mailing creatief af te werken. Kortom we kunnen met de Ricoh Pro VC60000 inkjet productieprinter invulling geven aan de volgende stap in Direct Mail.’

Hoogste kwaliteitsstandaard in de markt

Jacqueline ten Klei: ‘De printkwaliteit doet niet onder voor offset. Wij printen in full color op 1200 dpi x 1200 dpi. Dat is de hoogste standaard die er in de markt van full color printen in inkjet bestaat. Wij kunnen printen tot een breedte van 52 centimeter en een maximale lengte van 137 cm per afdruk, voordat de vellen worden gesneden. Dat is uniek. Ook daarmee bieden wij onze klanten meer. Het is niet meer nodig om de rollen eerst voor te drukken in huisstijlkleur(en). Dit komt omdat wij in één keer vanaf een blanco rol offsetpapier full color DM-producties printen. Dat is veel efficiënter. Dit betekent ook minder verspilling en geen opslagruimte. Dat scheelt tijd en dus geld’.

Wil je weten wat innovatie in print voor jouw bedrijf kan betekenen? Lees dan eens dit artikel over de meerwaarde van personalisatie en laat je inspireren!

Direct Mail moet indruk maken

Creative DM Factory is een familiebedrijf dat in 2006 werd opgericht door vader Joop en dochter Jacqueline ten Klei. Het is een voortzetting van de activiteiten waar in 1983 al mee werd gestart: het produceren van Direct Mail campagnes. Met die kernactiviteit is Creative DM Factory uitgegroeid tot een specialist waarmee het bedrijf zich ook nog vandaag de dag in de markt onderscheidt. De filosofie van Creative DM Factory is kort en krachtig: Direct Mail moet indruk maken, boodschappen moeten beter gelezen en begrepen worden en uiteindelijk leiden tot (meer) conversie. Met de jarenlange kennis en ervaring wil Creative DM Factory aan dat proces een bijdrage leveren. Met als doel: samen met opdrachtgevers totaalconcepten realiseren waarin creatieve, digitale en technische mogelijkheden worden verenigd en ingezet, om het resultaat te optimaliseren.

Meer weten? Neem gerust contact met ons op: 046 – 763 04 04. Onze specialisten staan je graag te woord! Bekijk hier een aantal van onze productieprinters.

 

The post Direct Mail productie bij Creative DM Factory appeared first on Werktrends.