Narrowcasting bij Durlinger Schoenen
woensdag 29 juni 2022Narrowcasting, ook wel ‘digital signage’ genoemd, is het uitzenden van een visuele boodschap via één of meerdere schermen. Narrowcasting is meer dan een videopresentatie of slideshow. Informatie tonen aan de juiste doelgroep, op de juiste plaats en op het juiste moment. Narrowcasting is een belangrijk onderdeel van de moderne communicatiestrategie binnen iedere organisatie. Durlinger Schoenen, met het hoofdkantoor gevestigd in Panningen, is gestart met onze narrowcasting oplossing.
Durlinger Schoenen is een familiebedrijf dat sinds 1881 voeten en mensen blij maakt met schoenen. Durlinger heeft op dit moment 44 schoenenwinkels in Zuid Nederland en een servicekantoor (hoofdkantoor) in Panningen.
Narrowcasting bij Durlinger Schoenen
Op dit moment hebben we één narrowcasting scherm op het hoofdkantoor geleverd en twee schermen in de winkel in Panningen. De insteek is om de oplossing op termijn en gefaseerd over alle winkels uit te rollen. Vanuit het hoofdkantoor kan centraal de content voor alle schermen geregeld worden. Hierdoor heeft de marketing afdeling volledig de controle over de uitingen. Maar de lokale winkels kunnen uiteraard lokale content aanleveren die alleen op de schermen in hun winkel getoond zal worden.
Durlinger wil de narrowcasting oplossing over het algemeen inzetten met als doel de ontvanger tot actie aan te sporen. In het geval van Durlinger is dit om de winkel of de webshop te bezoeken. Narrowcasting is hiervoor een ideaal communicatiemiddel. Op het hoofdkantoor wordt de oplossing breder ingezet om te communiceren naar bezoekers van de locatie.
Flexibele oplossing
Onze narrowcasting oplossingen maken gebruik van verschillende modules. Deze modules kunnen gekoppeld worden aan verschillende databronnen. Er zijn standaard blokken (tekst, afbeelding, video’s, weer, verkeer, nieuws, openbaar vervoer) en maatwerk blokken. De mogelijkheden zijn eindeloos. De modulariteit maakt digital signage flexibel. Afhankelijk van de gewenste boodschap is het mogelijk om van content te wisselen en zo de uitzending aan de situatie aan te passen. Tijdens openingstijden kan Durlinger bijvoorbeeld filmpjes en beelden van de collectie te laten zien met als doel de voorbijgangers te triggeren om de winkel in te gaan. Buiten de openingstijden kan bijvoorbeeld de webshop van Durlinger gepromoot worden.
Meer informatie
Wil je meer weten over onze narrowcasting systemen of andere AV systemen? Neem dan even contact met ons op: 046 – 763 04 04.